Özel İzmir SEV Anaokulu öğrencilerimizle, “Eğitimde Sistem Düşüncesi” yaklaşımını kullanarak düşünme becerilerini geliştirme çalışmalarına yer veriyoruz. Problemlere çözüm yolları arıyoruz, büyük resmi görmeye çalışıyoruz, neden sonuç ilişkilerini kuruyoruz. Bu kapsamda Atma Kullan temamızda “çıkarım merdiveni” aracını kullanarak çevre kirliliği ve geri dönüşüm üzerine bir sorgulama gerçekleştirdik. Kendimizi, kirletilen çevreyle ilgili izlediğimiz videonun içinde düşündük. Beş duyuyu kullanarak algıladıklarımızı, buradayken ne düşündüğümüzü, ne hissettiğimizi resimledik. Çizimlerimizi çıkarım merdiveninin uygun basamaklarına yerleştirdik. Ve “yaşadıklarımız düşüncelerimizi etkiler.” sonucuna ulaştık..