Arkas Sanat Merkezi’nde yer alan Doğa, Bahçeler, Düşler sergisi, üç hafta boyunca derslerimizde çeşitli çalışmalar ile ele alındı. Bu sergi ile amacımız öğrencilerimizde görsel okuma becerisini, sanatsal düşünme yeteneğini ve estetik duygularını geliştirmek, doğanın küresel iklim değişikliğine karşı gösterdiği tepkiyi eserler aracılığı ile fark etmelerini sağlamaktı.
Disiplinler arası ele alınan bu projede; sergiyi gezmeden önce, sergiyi gezerken ve gezi sonrasında yapılacak çalışmalar planlandı ve adım adım tüm bu çalışmalar tamamlandı. Öğrencilerimizin büyük keyif aldığı bu projede canlı çevrim içi sergi turuna liderlik yapan Arkas Sanat Merkezi sanat danışmanı, stil, konu ve teknik açısından farklı sanat eserleriyle karşılaştırmalar yaparak sanatçılardaki üslup farklılıklarını öğrencilerimiz ile paylaşmıştır.
Öğrencilerimiz Görsel sanatlar derslerinde, noktacılık ve art nouveau sanat akımlarıyla ilgili eserleri incelediler, cam sanatçısı Emille Galle’nin eserleri ile tanıştılar, duvar halıları, heykeller, peyzaj resim türü ile ilgili çalışmaları incelediler ve kendi çalışmalarını çizdiler.
Müzik dersimizde, 1. ve 2.sınıflarla “Yaşam Ağacı” şarkısını çalıştık, 3.sınıflarla “Doğadaki Sesler” oyununu oynadık, 4.sınıflarla ise müzik öğretmenimiz İlknur Demirden’in bestelediği “Doğa, Bahçeler, Düşler” şarkısını melodika ile çalıp seslendirdiler.
1.sınıflar yaratıcı drama dersi kapsamında Doğa, Bahçeler ve Düşler sergisinden yola çıkarak “Kendi Bitkini Ol” oyununu oynadılar. Tüm bedenlerini kullanarak doğanın birer parçası olmayı deneyimlediler. Daha sonra heykeltraş ve çamur oyunu oynayarak birbirlerinden bir ağaç, bitki, meyve oluşturmaya çalıştılar. “Kral ve Tohum” masalı ile doğayı seven, dürüst bir gencin kral olma hikayesini dinlediler.
Sanat galerileri ile ortak yürütülen çalışmalara bir örnek olan disiplinlerarası projemizi, okulumuzu renklendiren, öğrencilerimizin doğa konulu resimlerinden oluşan sergimiz ile tamamladık. #sanatokuryazarlığı #GlobalİklimKrizi #öğrenmemerkezi #dışaaçılım