x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

9-24 Ekim haftası, Avrupa Kodlama Haftası’dır ve okulumuzda çeşitli etkinliklerle derslere entegre edilir. Avrupa Kodlama Haftası etkinlikleri kapsamında 3. sınıflar, dünyanın ilk bilgisayar programcısı olan Ada Lovelace’ı disiplinler arası olarak planlanan çalışmalarla tanıdılar. Çocukluğunda problem çözmeyi özellikle de zor olanları çok seven Ada, kütüphanede ne bulsa okur, çılgın makineler icat edermiş. Çalışmalarıyla dünyayı değiştiren Ada, pes etmemesi ve denemeye devam etmesi ile örnek olmuştur. 2009’dan bu yana her yıl ekim ayının ikinci salı günü, “Ada Lovelace Günü” kabul edilmektedir. Ada Lovelace Gününün hedefi; yeni nesillere ilham ve cesaret vermektir. Okul olarak, “Growth Mindset”(Gelişim Zihniyeti) bakış açısını oluşturmak hedefiyle Ada Lovelace etkinliklerine yer verilmiştir. Yapılan etkinliklerle pes etmeme, hayallerinin peşinden gitme ve sabrın önemi üzerinde durulmuştur.

 

Disiplinlerarası olarak ele alınan çalışma Türkçe derslerinde, Ada Lovelace’ın yaşamı ile ilgili araştırma görevi ile başlamıştır. Yaptıkları araştırmada elde ettikleri bilgileri paylaşan öğrencilerimiz, kütüphane derslerinde çalışmalarına devam etmiştir. Günümüzde hayatımızın büyük çoğunluğunu ele geçiren bilgisayar programlarının temelinin atılmasına büyük katkı sağlayan Ada Lovelace'ı yakından tanımak için, Zoe Tucker'ın kaleme aldığı "Ada Lovelace ve Sayıların Başını Döndüren Makine" isimli hikâye okunmuştur. Ada Lovelace’ın hayatını, kişisel özelliklerini, dünyaya katkısını keşfeden öğrencilerimiz yaşam öyküsünü anlatan bir edebi tür olan biyografi ile tanışmış oldular.

 

Bilişim teknolojileri ve yazılım derslerinde öğrencilerimiz, program yazmanın temelini oluşturan algoritma konusunu çalıştılar. Algoritmalar tasarladılar, farklı algoritmaları uyguladılar ve doğruluğunu denetlediler.

 

Görsel sanatlar dersinde sanat akımlarından doğaya ve duygulara verdiği önemle anılan Romantik Dönem’in dâhilerinden Ada Lovalace’in portre çalışması planlanmıştır. Öğrenciler akrilik ve guaj boyanın kullanım özelliklerine göre bu dönemi ve Ada Lovalace’yi kağıtlara yansıtmışlardır.

 

 

İngilizce dilbilgisi derslerimizde ise, Ada Lovelace’ın sıradışı kişiliğinden ilham alarak yeni sıfatlar öğrendiler. İlk bilgisayar programcısı Ada’nın hayatını anlatan kısa bir video izledikten sonra Ada’yı hem fiziksel hem de kişilik olarak betimlediler. “Bize nasıl kişiler ilham verir? Biz nasıl bir bireyiz? Peki biz başkalarına nasıl ilham oluruz?” sorularına cevap bulmaya çalışıp “Future Me – Gelecekteki Ben” çalışmasına katıldılar. Okula “Future Me” başlığını yansıtacak kıyafetlerle gelip İngilizce derslerinde öğrendikleri yeni sıfatları kullanarak kendilerini betimlediler.