2. Sınıf öğrencilerimiz, “BESİNOLOJİ” isimli disiplinlerarası proje çalışmasını başarıyla tamamladılar.
Altı hafta süren proje, Türkçe, Hayat Bilgisi, Matematik, İngilizce, Görsel Sanatlar, Beden Eğitimi, Müzik ve Yaratıcı Drama alanlarını kapsamaktadır. Projenin hazırlanmasında proje yaklaşımı tekniği kullanılmıştır.
2.sınıf öğrencilerimize sürpriz bir mektup geldi ve bu gizemli mektuptan sonra öğrencilerimiz dengeli ve sağlıklı beslenme konusunda derinlemesine araştırmalar yapmaya başladılar. Besin grupları, besin piramidi, obezite projemizin temel çalışılan kavramları oldu. Proje boyunca diyetisyen ile görüşme sağlandı. Yine beslenme ve organlarımızın sağlığı konusunda doktorlarımız bilgilendirme sunumlarını yaptılar. Kipa alışveriş merkezine besinleri inceleme gezisi düzenlendi. Bu projenin iki temel özelliği, uluslararası bir okulla çalışılması ve toplum hizmeti çalışmasının bir parçası olmasıdır.
İngilizce derslerinde, BESİNOLOJİ projemizin uluslararası ayağını, İngiltere’deki Radford Primary Academy isimli okul ile birlikte beslenme ve yiyecek konularında ortaklaşa yürüttüğümüz çalışmalar ile gerçekleştirdik.
2. Sınıf öğrencilerimiz önce kendilerini tanıtan mektuplar yazdılar Radford’daki arkadaşlarına. Onlardan da yeni yıl kartları ve mektuplar aldılar. Geleneksel yemeklerimizin tariflerini paylaştık ve her iki okul da bu tarifleri kullanılarak yiyecekleri hazırladılar. Kısır ve Scones (bir tür sodalı üçgen ekmek ) herkes tarafından çok beğenildi!
Proje sürecinde yapılan faaliyetler, İngilizce müfredat kazanımlarımıza uygun olarak öğrencilerimizin her dört temel alandaki (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) becerilerini geliştirmeye yönelik olarak yapılandırılmıştır. Öğrenciler temel mektup formatını öğrenmişler, basit yiyecek bilmeceleri oluşturmuşlar, kendi “komik yiyecek yüz”lerini yaratmışlar ve bunu betimlemişlerdir. Basit yönergeleri ve adımları takip ederek öğrencilerimiz yiyecek fal kağıtları, geleneksel tarifler ve ardıl hikaye kitapları yapmışlardır.
Eric Carle’ın The Very Hungry Caterpillar hikayesini sahnede ezberden okumuşlar ve yiyecekler ile ilgili öğrendikleri bir şarkı ve tekerlemeyi sahnede sunmuşlardır.
Tüm bu aktiviteler ve sunumlar ile 2. Sınıf öğrencilerimiz yabancı dil öğreniminin ve bir dünya vatandaşı olmanın önemli olduğu konusunda farkındalık kazanmışlardır.
Projemizin en son hedefi de tüm süreç boyunca elde ettikleri bilgileri belli bir formata koyarak, öğrencilerimizin sunum becerilerini geliştirmektir. Öğrencilerimiz proje boyunca yaptıkları tüm çalışmaları aileleri ile hem sunum hem sergi olarak paylaşmışlardır.