Müzik etkinlikleri, çocukların hem bilişsel, dil, motor, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen hem de müziksel gelişim sürecini olumlu yönde etkileyen çalışmalardır. Bu çalışmalar, ses ve müzik dinleme ve ayırt etme çalışmaları, ritim çalışmaları, nefes ve ses çalışmaları, şarkı söyleme, çalgı çalma, müzik eşliğinde hareket, müzikli öykü oluşturma gibi etkinliklerden oluşur. Bu etkinlikler, doğru ve nitelikli müzik dinleme, söyleme ve çalma alışkanlıklarını çocuğa kazandırır. Ayrıca bu etkinlikler, bireysel olarak ve toplulukta müzik yapma, başkalarını dinleme, iş birliği yapma gibi sorumluluklar kazandırır.
Özel İzmir SEV Anaokulu’nda müzik programı ile öğrencilere kazandırılmak istenen bilgi ve beceriler aşağıdaki gibidir;
-
Yaş düzeyine uygun müzik ile ilgili temel bilgileri edinmek,
-
Duygu, düşünce ve deneyimlerini müzik yoluyla ifade etmelerine imkan sağlamak,
-
Yaratıcılık ve yeteneklerini müzik yoluyla geliştirmek,
-
Özgüven gelişimlerine katkı sağlamak,
-
Müzik yoluyla sosyal ilişkilerini geliştirmek.
PROGRAM:
Anaokulu müzik programında, öğrencilerin hem bilişsel, dil, motor, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen hem de müziksel gelişim sürecini olumlu yönde etkileyen çalışmalar yürütülür. Bu çalışmalar, ses ve müzik dinleme ve ayırt etme çalışmaları, ritim çalışmaları, nefes ve ses çalışmaları, şarkı söyleme, çalgı çalma, yaratıcı hareket ve dans, müzik eşliğinde hareket oluşturma gibi etkinliklerden oluşur.
Müzik etkinlikleri ile ince-kalın, hızlı-yavaş, uzun-kısa gibi pek çok kavramın öğrencilere verilmesi hedeflenmektedir. Anaokulunda orff çalgıları eğitimi başlar. Basit vurmalı çalgılar çalarak el-göz koordinasyonunu ve aynı anda iki elini birlikte kullanabilme becerisini de kazandırır.
Müzik etkinlikleri sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyerek özgüven kazanmalarına da yardımcı olacak şekilde planlanır.
ETKİNLİKLER:
VAN GOGH Etkinliği:
Ulusal ve evrensel değerleri tanıyabilmek ve anlayabilmek amacıyla anaokulu öğrencilerimiz ünlü ressamlar ile tanışırlar. Ünlü ressam Van Gogh’un Ayçiçekleri ve Yıldızlı Geceler tabloları üzerine görsel okuma çalışmaları yapılır. Öğrenciler kendi hayal dünyasında bu tür çalışmaları yeniden yorumlar ve kağıda aktarır. Uygulama sırasında suluboya, pastel boya, kesme yapıştırma, kolaj teknikleri kullanılır. Bu tür çalışmalar disiplinlerarası çalışmalar olarak planlanır. Müzik dersi ile ortaklaşa yürütülen Van Gogh çalışması Van Gogh için bestelenen şarkı ve açılan sergi ile tamamlanır.
Koro Çalışmaları:
Anaokulu yıl sonu gösterisinin bir bölümü öğrencilerimizin koro ile söyledikleri neşeli şarkılara ayrılır.