Bilimsel temellere dayalı ölçme ve değerlendirme, çağdaş eğitim sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır. Okulumuzda, öğrencilerimizi sadece sınav sonuçları ile değil, onların gelişim ve öğrenme süreçlerini de izleyerek bir bütün içinde değerlendiririz.
Değerlendirme, öğrencilerin hangi konudan ne kadar öğrenip ne kadar eksik olduklarını görmemizi sağlayan önemli bir veridir. Okulumuzda "Tam Öğrenme Modeli"ne uygun bir öğretim vermek için ölçme değerlendirme çalışmaları önemlidir. Tam öğrenme modelinden kastımız; kazanımların belirlenip, buna yönelik olarak öğretimin yapılandırılması, hemen ardından ölçme ve değerlendirme sistemini kullanarak öğrenilmiş olan ve eksik kalan bilgilerin belirlenmesi, sonuç üzerinden ders planlarının yapılandırılması, tekrar değerlendirme döngüsü içinde öğrenmenin kontrolünün yapılmasıdır.
Öğretim hedeflerimize ulaşmak için öğrencilerimizin akademik bilgileri çeşitli araçlar ile ölçer, değerlendirmesini yapar ve onların öğrenme süreçlerini yakından izleriz. Bu süreçte saptanan bireysel ve genel eksiklikleri, zamanında gidermek üzere planlama yapar, çalışma programımızı bu yönde düzenleriz. Öğretmenlerimiz ile işbirliği içinde, ölçme değerlendirme birimimizin denetiminde, güncel sistemimiz ve donanımımız ile okulumuzda yapılan tüm yazılı yoklama ve çoktan seçmeli sınav sonuçlarının analizi yapılır. Bu analizler veri olarak kullanılarak müfredat programı, sınıf etkinlikleri düzenlenir, geliştirilir. Öğrenci ihtiyacı göz önüne alınarak bireysel çalışmalar ve etüd programları ile öğrenciler desteklenir.
Okulumuzda değerlendirme çalışmaları temel olarak süreç ve sonuç değerlendirme olarak iki yönlü yürütülür. Süreç değerlendirme ile öğrencilerimizin bir çalışmayı nasıl gerçekleştirdiğini veya bulunduğu başarı düzeyine nasıl ulaştığını, bu süreçte kullanılan yöntemlerden hangilerinin işe yaradığı ya da yaramadığı üzerinde düşünmelerini ve fark etmelerini sağlarız. Sonuç değerlendirme ise ortaya çıkan son ürünle ilgilenmekle beraber, farklılaştırılmış öğretim modeli ile onları özgün sonuçlar üretmeleri için yüreklendiririz. Her öğrencinin farklı bir öğrenme tarzına sahip olduğu bilinci ile öğrencilerin gelişimini çeşitlendirilmiş değerlendirme sistemi içinde ele alırız.