x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminin genel amacı: Temel ve ortaöğretimde öğrenciye, Türk Milli Eğitim Politikası doğrultusunda genel amaçlarına, ilkelerine ve Atatürk’ün laiklik ilkesine uygun, din, İslam Dini ve ahlak bilgisi ile ilgili yeterli temel bilgi kazandırmak; böylece Atatürkçülüğün, milli birlik ve beraberliğin, insan sevgisinin, dini ve ahlaki yönden geliştirilmesini sağlamak, iyi ahlaklı ve faziletli insanlar yetiştirmektir.

Uygulanan program dinin, insan yaşamına anlam kazandıran, insanca yaşamasına yardımcı olan, insanların birbirlerini anlayabilmeleri için gerekli olan temel iletişim kodlarını bünyesinde taşıyan, Allah-insan, insan-insan ve insan-evren arasında olumlu ilişkiler kuran ve bu ilişkileri düzenleyen bir olgu olduğu bilgisini öğrencilere kazandırma üzerine yapılandırılır.

 

 

 

 

HEDEFLER:

 

  • Akla ve bilime dayalı bir din anlayışını yerleştirmek.
  • Demokratik ve lâik toplumun ihtiyaçlarına yanıt verecek öğretim programları uygulamak.
  • Dinin bütünleştirici, huzur verici, barış ve hoşgörü sağlayıcı gücünü ortaya çıkarmak.
  • Düşünen, sorgulayan, inancını aklıyla bütünleştiren, üretici, yaratıcı düşüncenin önemini kavrayan öğrenciler yetiştirilmesine hizmet edecek öğretim yöntemleri geliştirmek ve uygulamak.
  • Yaratıcıdan sonra en yüce değerin insan olduğu bilincini uyandırmak ve kişisel gelişime önem vermek.
  • Dinlerin doğal çevreyi korumadaki yaklaşımlarını ortaya koymak.
  • Öğrenciye araştırma, kendinin öğretmeni olma, etkili öğrenme, verimli çalışabilme ve sorun çözebilme gibi tekniklerin de kazandırılmasını sağlamak.
  • Doğruların eskisine oranla daha çabuk değiştiği günümüzde kendi doğrularını seçebilen, özgüven ve özdenetim becerisine sahip, duygularını kontrol edebilen, kendi kendini harekete geçirebilen bireyler yetiştirmek.