İzmir SEV İlköğretim Kurumlarında öğretim, “Yaşa, Öğren, SEV” felsefesi ışığında “Öğrenci merkezli, veriye dayalı öğretim ile en yüksek yetinde öğren” anlayışıyla tasarlanır. Okulumuzda öğrenme ve öğretim süreci, bilimsel çalışmalar ışığında geliştirilmiş çağdaş öğretim yöntem ve yaklaşımlarının okulumuzun felsefesine uyarlandığı bir öğretim modeli ile planlanır ve yürütülür.
SAIL olarak adlandırdığımız SEV Öğretim Modeli’nde amacımız;
Her öğrencinin biricik olduğu bilinci ile öğrenciyi kendi içinde bütün olarak kabul eden ve akademik, sosyal ve kültürel yönden kendi potansiyelini en üst düzeye çıkartabilmesine olanak sağlayan bir öğretim sistemi tasarlamak, böylece öğrendiklerini yaşama transfer ederek otonom öğrenen bireyler yetiştirmektir.
Bu amaca ulaşabilmek için hedeflerimiz;
-
Öğrencilerimizin düşünme becerilerini geliştirmek ve bunu olumlu şekilde akademik ve sosyal hayatlarına yansıtmak,
-
Öğretmen ve öğretim standartlarımızı çağın gereklerine uyumlu, uluslararası kalite seviyesinde tutmak,
-
Müfredatı ve okul programını amaçlarımız doğrultusunda zenginleştirmektir.
Kurumumuzda öğrenme yolculuğuna çıkan her bir öğrenci, ‘The Whole Child’ yaklaşımıyla eğitim ve öğretim sürecine dahil olur. SAIL – SEV Öğretim Modeli kapsamında yaptığımız tüm çalışmalar ile öğrencilerin otonomi kazanabilmeleri için onları, okulumuzdaki öğrenme yolculukları boyunca, “yolcu koltuğu”ndan “ikinci kaptan koltuğu”na geçirmeyi hedefler, 8. sınıf sonunda da kendi gemisinin kaptanı olarak mezun ederiz.
Etkin öğretim ve etkin öğrenme için tasarlanmış olan SAIL – SEV Öğretim Modeli, temel olarak üç bölümden oluşur:
-
Derslerin Tasarlanması – UbD Planlama
-
Tasarımlarda entegre edilen “İyi Örnekler” (Best Practices), Farklılaştırılmış Öğretim, Bilişsel Temelli Öğrenme, PASS Teorisi
-
Öğretim ve Öğrenimdeki Ölçme Değerlendirme Çalışmaları
Etkin Öğrenme Modelimiz SAIL ile ilgili kısa videomuzu buradan izleyebilirsiniz.