x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.
7. Sınıf öğrencilerimiz Sosyal Bilgiler dersinde Birey ve Toplum Ünitesi’nin sonunda P4C çalışması ile küresel sorunların çözümünde devletler arası iletişimin önemini tartıştılar.
 
Küresel olarak, iklim kriziyle karşı karşıyayız. Geçtiğimiz yıllarda devletler küresel ısınmayı 1.5°C -2°C arasında sınırlamaya odaklandı. 1.5°C sınırında kalmak istiyorsak, 2030’dan önce küresel CO2 emisyonumuzu azaltmak için net sıfır karbon hareketine geçmemiz gerektiğinin önemi üzerinde duruldu. Paris İklim Anlaşması’na değinilerek Kyoto Protokolü’nden temel farkları ortaya koyuldu. Devletlerin iklim değişikliği ile ilgili atması gereken samimi adımlar ve bu adımları atmamaları durumunda dünyayı ne gibi sıkıntıların beklediği beyin fırtınası tekniği kullanılarak tartışıldı. Bu etkinlik sonucunda öğrencilerimiz:
 
 
Küresel Amaçların karşılıklı olarak devletler arası iletişim ve iş birliği ile birbirlerine bağlı olduğunu kavradılar.
 
Küresel Amaçlar ve kendi hayatları arasında nasıl bağlantı kurmaları gerektiğini öğrendiler.
 
Küresel Amaçlar için yenilenebilir kaynaklarla çalışan karbon miktarını nasıl azaltabileceklerine dair maket tasarımı yaptılar.
 
Küresel Amaçlar için harekete geçeceklerine dair kişisel sözlerini verdiler. (WISE)
 
 
 
SEV öğretim modeline (SAIL) göre hazırlanan etkinlikle öğrencilerimizin tasarım yapma, yaratıcılığını kullanma ve ürün oluşturma becerilerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.