SEVECEN Sayı: 28 - 2019

106 Seher Yavaş eleştirel düşünme Bu yıl öğrencilerimizle seçtiğimiz kültür kitaplarımızı eleştirel düşünme yöntemi ile inceledik. Öğrencilerimizin sorgulayan, düşünen, farklı yaklaşımları, bakış açılarını, olası yorumları dikkate alan bir düşünme biçimi kazanmalarını hedefledik. Eleştirel düşünme yöntemi ile öğrencilerimizin alışılmış olanın dışına çıkarak onların her türlü bilgiyi sınadığı, değerlendirdiği, yargıladığı ve farklı yönlerinin, açılımlarını, anlamlarını ve sonuçlarını tartıştığı, fikirlerini çözümleyip değerlendirdiği çalışmalarla “Kuzey Kutbu’na Gidiyoruz”, “Güneşi Bile Tamir Eden Adam” kitap inceleme çalışmalarını tamamladık. Öğrencilerimiz çalışmalarında akıl yürütme, mantık ve karşılaştırmanın kullanıldığı ve sonucunda belirli fikirlere, kuramlara veya davranışlara vardılar. Bir kitapla neler yapabileceklerini gördüler. Poyraz KALAYCIOĞLU Kuzey Kutbu’na Gidiyoruz kitabını eleştirel düşünme yöntemi ile inceledik. Bu sayede tüketim alışkanlıklarımızın Dünya’nın dengesini nasıl etkilediğini fark ettik. Kitaptaki yolculuğun haritasını çıkararak Kuzey Kutup bölgesinin Dünya üzerindeki konumu hakkında bilgi sahibi olduk. Empati çalışması yaparak farkındalığımızı artırdık. Güney Deniz KOÇAK Kütüphane etkinliğimizde yaptığımız farklılaştırılmış çalışmada “Kurtlar Olmasaydı Ne Olurdu?” etkinliğinde kurtların beslenme alışkanlıklarında tükettiği besinlerin de bir döngüsü olduğunu öğrendik. Her canlının ekosistemde önemli bir yere sahip olduğunu fark ettik.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=