SEVECEN Sayı: 28 - 2019

110 Zehra Betül Özdil Araştırma Nasıl Yapılır? Türkçe derslerimizde öğrencilerimizin okuma ve yazma ile ilgili dil becerilerini geliştirerek Türkçeyi etkili bir şekilde kullanabilmeleri temel hedefimizdir. Bu hedef doğrultusunda Türkçe derslerimizi kütüphaneyi etkin kullanarak zenginleştirmekteyiz. 3. sınıflar olarak yürüttüğümüz “Doğal Denge” projemizle ilişkili olan ve “Akademik Dürüstlük” hedefiyle yola çıktığımız 4 haftalık araştırma projesini tamamladık. Proje kapsamında öğrencilerimizin bilgiyi araştırma, keşfetme, yorumlama ve zihinde yapılandırma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunduk. Çalışma boyunca farklı hayvan türlerinin besin zincirine olan katkılarını kütüphanede yer alan farklı yazılı kaynaklardan araştıran, araştırma sonuçlarını not etme tekniğini kullanarak ve kaynakça göstererek kaydeden öğrencilerimiz “alıntı” yapmanın önemini keşfettiler. Meriç ALP Araştırma projesinde 4 gruba ayrıldık. Ben arılar grubu oldum. Bu çalışmayı yapma amacımız bir araştırma nasıl yapılır onu öğrenmekti. Biz önce arılar hakkındaki kitabı inceledik. Kitapta arıların yaşamlarıyla ilgili yer alan bilgilerden arıları tanımakla ilgili önemli olanları çalışmamıza yazdık. Arılar olmasa nasıl bir yaşam olurdu tartıştık ve fikirlerimizi paylaştık. Bu araştırmada kaynakça yazmanın bilgi hırsızlığının önüne geçmek olduğunu öğrendim. Bundan sonra araştırma yaparken doğruluğundan emin olduğum kaynakları kullanacağım ve mutlaka kullandığım kaynakları yazacağım. Eymen Işık ÖZTARHAN Çalışmayı yaparken su samurları grubundaydım. Kitabı okuyup inceledik. Bu çalışmayla yeni bir tür yani su samurları hakkında bilgiler edindim, dünyada besin zincirinin devamlılığı için denizde çok önemli canlılarmış. Su samurlarını çizdik ve kitaptan öğrendiğimiz ilginç bilgileri yazdık. Bilgileri yazdıktan sonra o bilgileri nereden öğrendiğimizi de çalışmamıza not ettik. Böylece dürüst davranmış olduk. Helen Naz YILMAZ Ben araştırma çalışmasını yaparken su samurlarını tanıma ve inceleme grubundaydım. Bize verilen su samurlarını anlatan kitabı okuduk. Aklımızda kalan önemli bilgileri not ettik. Su samurları benim bildiğim bir hayvan türüydü ama yine de bilmediğim çok farklı bilgiler edindim. Ben öğrendiğimiz bilgileri kaynakça göstermeden sadece yazmanın çalıntı olduğunu bilmiyordum. Bu çalışmayla alıntı yapmanın ne demek olduğunu öğrendim. Yaptığımız araştırmada öğrendiklerimizi kendi cümlelerimizle ifade etmeli ve hangi kaynaktan öğrendiğimizi de mutlaka not etmeliymişiz.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=