SEVECEN Sayı: 28 - 2019

114 Elif Mutak Öztin Fen Bilimleri Deneyleri 3. Sınıf öğrencileri bilimsel süreç becerilerini geliştirmek için “Kuvvet ve Hareket – Maddeyi Tanıyalım – Çevremizdeki Işık ve Sesler – Canlılar Dünyasına Yolculuk” ünitelerinde çeşitli Fen Bilimleri deneyleri yapmışlardır. Öğrencilerin gözlem yapma, ölçme, sınıflama, verileri kaydetme, hipotez kurma, verileri kullanma ve deney yapma becerileri ile birlikte bilimsel bilgiye ulaşılması ve bilimsel bilginin kullanılmasına ilişkin analitik düşünme, karar verme, yaratıcılık, girişimcilik, iletişim ve takım çalışması gibi temel yaşam becerilerinin geliştirilmesi için “Kayan Araba – Hangisi Sağlıklı Beslendi? – Işık ( Işıkta Görünen Un / Kutudaki Malzemeler / Cd’deki Gökkuşağı / Sudaki Görüntü ) – Ölçüyorum & Yazıyorum – Ne Kadar Tasarruf Etmeliyim?” deneylerini yapmışlar ve deney takip dosyalarıyla da deney düzeneği kurma, deney aşamalarını takip etme, deney hipotezi oluşturma, deney verilerini kaydetme, deney sonucu belirleme ve deneyi görselleme çalışmaları yapmışlardır. Ayrıca laboratuvar güvenlik önlemleri hakkında da bilgi sahibi olmuşlardır. Melis KEYİK Biz 3. Sınıfta Fen Bilimleri dersi ile ilgili toplam sekiz deney yaptık. İlk yaptığımız deneyde oldukça heyecanlıydım. Deneyimizin adı “Kayan Arabalar” idi. Pürüzlü ve pürüzsüz yüzeylerde arabaları kaydırdık. Sonra ne kadar mesafe gittiğini cetvelle ölçtük ve bir tabloya yazdık. İkinci deneyimiz ise “Hangisi Sağlıklı Beslendi?” adındaydı. O deneyde iki kasenin içine pamuk yerleştirdik. Sonra pamukların üzerine tohumlar serptik. Daha sonra da üzerini yine pamukla kapadık. Bir kaseyi su ile diğer kaseyi de gazlı içecekle suladık ve neredeyse her gün kaseleri gözlemledik. Tabi ki su ile beslenen büyüdü, diğeri çürüdü. Üçüncü deneyimizde de küçük bir kutuya birkaç malzeme koyduk. Önce karanlıkta baktık sonra da ışıkta. Işık, görmemizi sağladı. Dördüncü deneyimiz “Ölçüyorum – Yazıyorum” adındaydı. Beşinci deneyimiz ise “Doğal Denge” projemizle ilgili “Ne Kadar Tasarruf Etmeliyiz?” başlığındaydı. Bütün Fen Bilimleri deneylerini çok seviyorum ve çok eğlenceliler. Fen Bilimleri bilimi ve hayatı öğretir. Ceren HERİS Ben bu yıl yapılan deneylerden en çok ışık deneyini sevdim. Bu deneyi sevmemin nedeni hem çok eğlenceliydi hem de komikti. Bir kutudaki nesneleri göremiyorduk çünkü kutunun içi karanlıktı. Daha sonra üstten fener tuttuğumuzda ışık tüm nesneleri görmemizi sağladı. Yaman SARAÇOĞLU En ilgimi çeken ilk deneyimiz olan “Kayan Arabalar” deneyiydi. “Kuvveti Tanıyalım” ünitesinde yapmıştık bu deneyi. Deneyi yaparken amacımız yüzeyler arasındaki farkın hıza etkisini ölçmekti. Biz bu deneyin amacına ulaştık. Bu da benim deneylerdeki ilk zaferimdi! Son olarak size William Bragg’in bir sözünü söylemek isterim. “Bilimin asıl amacı yeni kanıtlar bulmak değil, bunlarla ilgili yeni düşünce biçimleri keşfetmektir.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=