SEVECEN Sayı: 28 - 2019
136 Sema Ünal İSEV İLKOKULUNUN KÜÇÜK MİMARLARI İŞ BAŞINDAYDI 4. Sınıf öğrencilerimiz matematik dersinin açılar konusunu SCAMPER tekniğiyle işlediler. SCAMPER tekniğinin E harfine karşılık gelen “elimine etme” yöntemini kullanan öğrencilerimiz, ”Açılar olmasaydı, evler nasıl olurdu ?” sorusuna cevap arayan tasarımlarıyla son derece akıcı, esnek ve özgün çalışmalar ürettiler. Kendi yaptıkları tasarımların olumlu ve olumsuz yönleririni de değerlendiren öğrenciler, çok yönlü düşünme alıştırması yaptılar. Ece ŞAHLAR Matematik dersinde açıları işliyorduk. Öğretmenimiz bize yönerge ve renkli kağıt verdi. Yönergeyi okuduk, sonra da kağıda baktık. Yönergede ‘’Evlerinizin yapımında hiç açı kullanılmasaydı ne olurdu? Düşündüğünüz evi çizin’’ yazıyordu. Bir de ‘’Çizdiğiniz evin olumlu ve olumsuz yönlerini açıklayın’’ diyordu. Açısız ev çizmek eğlenceliydi. Ama bazen çok zorlandım. Çünkü hayatımızda çoğu yerde açılar var. Açısız evlerin olumlu yönleri olduğu halde olumsuz yönleri çok daha fazlaydı. Bu çalışma sonunda açısız objelerin bir çok olumsuz yönünün olduğunu açılar olmadan hayatın çok zor olacağını öğrendim. Bu çalışma benim özgün düşünmemi ve yaratıcılığımı geliştirdi. Su SAĞLIK Bu sene biz 4. sınıflar olarak matematik derslerinde açılar konusunu işledik. Öğretmenimiz, açısız ev çizebilir misiniz? diye sordu. İnanabiliyor musunuz ! Açısız ev çizdim. O kadar eğlendim ki!. Arkadaşlarımın her biri farklı farklı evler çizdi. Ben gözlük ev çizdim. Çizdiğim evin olumlu olumsuz yönlerini yazdım. İnanın içinde bir açı bile yoktu. Ne dar açı, ne geniş açı, ne de dik açı vardı. Tabii ki olmayacaktı. Çalışma benim farklı yönlerimin gelişmesini sağladı. Bu çalışmaların hep olmasını çok isterim.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=