SEVECEN Sayı: 28 - 2019

201 TASARLIYORUZ Bilişim Teknolojilerinin yoğun bir şekilde hayatımızın içinde olması dolayısıyla, öğrencilere bu alanda temel bilgi ve beceriler kazandırmak görevimizdir. Derslerimizde Kelime İşlemci ve Sunu programları, Bulut Sistemleri, Internette etkin arama, Video hazırlama, Kodlama, Dijital Vatandaşlık gibi konular çalışılırken ürün oluşturma etkinliklerine de yer verilmektedir; örneğin Stop motion tekniği ile kısa animasyon hazırlama veya 3 Boyutlu Tasarım yaparak bu ürünleri 3 boyutlu yazıcıdan çıkartmak. Ferah Öner Ela ERDİL Ben bu sene “Stop motion” tekniği ile animasyon yapmayı öğrendim. Bu teknikte cansız nesneleri fotoğraf çekerek “canlandırıyorsunuz”. Nasıl mı? Nesneyi kameranın (ben iPad kullandım) önüne koyuyorsunuz, fotoğrafını çekiyorsunuz, nesneyi biraz oynatıyorsunuz, tekrar fotoğrafını çekiyorsunuz ve bu şekilde devam ediyorsunuz. Sonra bütün fotoğrafları bir video düzenleyici programa aktarıyorsunuz (ben iMovie kullandım) ve fotoğrafları hızlı şekilde oynattırdığınızda ortaya bir video çıkmış olur. Bu aşamada müzik de ekleyebilirsiniz. Çok sabır isteyen bir tekniktir. Nesneleri hep çok az hareket ettirmeniz, fotoğraf makinesini sabit tutmanız ve çok sayıda fotoğraf çekmeniz gerekir. Okulda ilk çalışmamı silgiler ile yaptım, evde ise legolar kullandım. Ben bu çalışmayı çok sevdim, yaratıcılığımı kullanabildim. İkinci sevdiğim çalışma üç boyutlu tasarım çalışması idi. Tinkercad adındaki uygulamada bir nesne tasarlıyorsunuz. Öğretmen sonra bu tasarımları üç boyutlu yazıcıdan çıkartıyor. Bu çalışmanın bir kötü yanı var ama, bir objenin “basılması” 2 saat gibi sürüyor, her öğrencinin çalışmasının print edilmesi çok zaman alıyor, her hafta öğretmenimize soruyorduk: “Bitti mi, benimkini bastınız mı?”

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=