SEVECEN Sayı: 28 - 2019

217 KESİRLERLE TOPLAMA İŞLEMİ HAFIZA OYUNU İzmir SEV 6. Sınıf öğrencileri matematik dersinde kesirlerle toplama konusunu kesirlerle oynanan tombala- hafıza oyunu ile pekiştirdiler. Öğrenciler kapalı şekilde verilen toplama işlemlerinin hem yerini akıllarında tutmaları gerekiyordu hem de toplama sonucunun yakın olduğu sayıyı tahmin etmeleri gerekiyordu. Bu oyunlaştırma tekniği ile öğrenciler ardıllık ve dikkat becerilerini geliştirdiler. Bahadır Çamlı Ayşegül Gürkan Öğretmenimiz önce çalışacağımız arkadaşımızı belirledi. Bu oyun 2 ile 4 kişi arasında oyannabiliyormuş. Ancak biz 2 kişi oynadık. Aynı hafıza kartları gibi üzerinde kesirlerle toplama ve çıkarma işlemleri olan kartlarımızı aldık ve ortaya arkası kapalı olaca iekilde dizdik. Sırası gelen öğrenci bir kart çeviriyor ve üzerinde yazan işlemi yapıyordu. Ayrıca yanı tombala kartı gibi her birimizin ayrı kartları vardı. Çektiğimiz kartın üzerindeki işlemi yapıpı sonucu bizim kartmıza uygunsa alıp elimizdeki karta yerlştiriyoruz.örneğin ben de 1/ 2 den küçük yazan kart vardı. Yani benim işlemlerimin sonucu yarımdan küçük çıkarsa ortadaki kartı alabiliyordum. Çıkmazsa kartı aynı kapalı şekilde yerine koyuyordum ve arkadaşım o kartın yerini aklında tutup hiç işlem yapmadan o kartı kendi tomabala kartına yerleştirebiliyordu. Saınırım oyunun en heyacanlı kısmı da burasıydı. Oynu iyi takip etmek kartların yerlerini aklımızda tutmak çok önemliydi . ben bu oyunla yaroımdan büyük ve küçük kavramlarını, tahmin etmenin ve matematikte tahmin becerisinin ne demek olduğunu daha iyi anladığımı düşünüyorum. Dora ORHAN Pelinsu NACAROĞLU

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=