SEVECEN Sayı: 28 - 2019
220 Yoğunluk da Neymiş? SEV 6. Sınıf öğrencileri “yoğunluk” konusunu yaptıkları bir dizi deneyle eğlenceli bir şekilde öğrendiler. Küçük bir demir parçası denizde batarda, gemiler neden batmaz? Hacimleri aynı, kütleleri farklı maddeler yüzer mi, batar mı, yoksa biri yüzer, diğeri batar mı? Peki ya kütleleri aynı, hacimleri farklı iki farklı maddeyi suya atsak ne olur? Sorularını deneyler yaparak cevapladılar. Murat Zavrak Murat Zavrak Banu Yazganoğlu Biz bu sene 6.sınıflar olarak fen bilimleri öğretmenlerimizle birlikte yoğunluk konusunu işledik. Daha önce yoğunluk kelimesini bile duymamıştım. Zor bir konu muydu acaba? Öğretmenimizle beraber konuyla ilgili farklı birçok deney yaptık. Hem çok eğlendik, hem de konuyu kısa bir sürede öğrendik. Sadece deneyler yapmadık, aynı zamanda fen ile ilgili oyunlar da oynadık. Her hafta fen laboratuvarında öğrendiğimiz konunun üstünden geçmek için deneyler ve oyunlar oynuyoruz. Yaptığımız deneylerden sonra deney raporu yazıyoruz. Bu konuyu hem pekiştirmemizi sağlıyor hem de derslerimizin daha eğlenceli geçmesini sağlıyor. Gizem YILMAZ İrem KILINÇ Sistemlerin Sağlığı Toprak SAĞLIK Vücudumuz hakkında pekçok bilgiyi Fen Bilimleri dersinde öğretmenimiz ve arkadaşlarımızla işledikten sonra konu uzmanı doktorun sistemlerin sağlığı hakkında bilgi vereceği bir assembly yapıldı. Doç. Dr. Işın Yaprak bize öncelikle sağlıklı bir birey olmanın tanımını verdikten sonra yanlış beslenme, obezite, fast food kültürü, diyetler, vitaminler, sporun önemi gibi sistemlerimizin sağlığını etkileyen pek çok konuda bilgi verdi. Bu sayede derste anlatılan konuları pekiştirme fırsatımız oldu.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=