SEVECEN Sayı: 28 - 2019

249 Almıla Toga Tezcan Jaki HULLİ Öğretmenimiz bizi dört gruba ayırdı.Önceden hazırladığı dört farklı istasyonda etkinlikler vardı. Birinci istasyonda çubuklar ve onların üzerinde matematik işlemleri vardı.Bu çubukları belli kurala göre, doğru biçimde alt alta dizmemiz gerekiyordu.İkinci istasyonda matematik kelimelerinden hazırlanmış bir puzzle vardı.Bu puzzle da öğretmenimiz matematik dersinde öğrendiğimiz terimlere ait kelimelerini bulmamızı istedi.3. istasyonda üzerleri dört parçaya bölünmüş 16 kart ve bu bölmelerin üzerinde ise ondalık sayı,rasyonel sayı,yüzde sembolü ile yazılmış sayılar vardı.Birbirine eş olan sayıları yan yana getirerek kartları düzenlememiz gerekiyordu. 4.istasyonda QR Code okuyucu ile çözmemiz gereken problemler vardı.Arkadaşlarımla birlikte soruları çözmek ve grup olarak en iyi sonucu almak için çabaladık. FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM MODELİNDE İSTASYON TEKNİĞİ DİZİ DİZİ ÇUBUKLAR, 16 KART ,MATEMATİK KELİMELERİ BULMACASI, QR CODE İstasyon Tekniği, merkeze öğrenciyi alan, öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştiren, takım bilinci oluşturan, görev paylaşımını öğreten, yardımlaşma ve dayanışma ile sorumluluk duygularını geliştiren bir tekniktir. Bu teknik ile oluşturulan 4 istasyonda, öğrenciler etkin katılımlarıyla öğrendikleri konuları olumlu bir iklim ortamında pekiştirebilmişlerdir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=