SEVECEN Sayı: 28 - 2019

252 İbrahim Kasapoğlu Duru ŞENGÖÇMEN Birinci dönem öğretmenimiz ile birlikte okulumuza gelen bilim karavanına gittik. Bilim karavanında robotlar ve robotik ile ilgili çalışmalar yaptık. İkişerli gruplar olup bir robotun başında çalışmalar yaptık. İkili gruplar halinde robotlarımızı programladık. Bu çalışmayı yaparken robotumuza çeşitli programlar yükleyip farklı yönlere gitmesini ve farklı renklerde ışıklar yakmasını sağladık. Kısacası partnerimizle beraber öğretmenin bize verdiği komutları uyguladık. Bu etkinlik sonunda her birimize birer motor takarak hareket etmesini sağlayabileceğimiz ahşap kaplumbağa maketleri hediye edildi. Bence bu çalışma robotlar ile ilgili bilgilerimizi geliştirerek bize büyük fayda sağladı. BİLİM KARAVANI “AB Bilim Karavanı” 14 Şubat 2019 tarihinde eğitmenler eşliğinde öğrencilere yönelik ahşap modelleme, robotik kodlama, 3D Modelleme, 3D baskı ve elektronik çalıştaylar gerçekleştirdi. Bu çalıştaylarda öğrenciler kodlama dilinin sanıldığı kadar zor olmadığını diğer disiplinlerle ilişkilerini öğrendiler. Derin ALP Biz bilim karavanında bir robotu kodladık. Bu çalışmayı iki kişilik gruplarla yaptık. Kodlarken Scratch programını kullandık. O robotu hareket ettirdik. Farklı renkli ışıklar açmasını sağladık. Ben daha önce bunun gibi bir çalışma yapmıştım o yüzden çok zorlanmadım ama yine de eğlenceliydi. Etkinliğin sonunda bize bir tahta kaplumbağa verdiler. Bu kaplumbağayı kendimiz birleştirecektik. Ben eğlendim ve yeni şeyler öğrendim.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=