SEVECEN Sayı: 28 - 2019
283 MODELLEYEREK ÖĞRENİYORUM Farklılaştırılmış eğitim felsefesini benimseyerek bireysel öğrenme hızı ve öğrenme yöntemlerini dikkate alarak matematik derslerimizi planlıyoruz. Bu etkinlikte her gruba kendi seviyesindeki farklı materyaller ve yönergeler ile en basitten en karmaşığa çalışacakları alanlar yaratmak ve en son yarattıkları çalışmalar ile oluşturulan modelleri sunmaları amaçlanmıştır. Emre Oğuzoğlu Kocaman Sezgin Akkaya Eylül DOĞAN Öğretmeniz sınıfa geldiğinde elinde farklı farklı birçok materyal vardı. Daha sonra bizi gruplara ayırdı ve her gruba farklı bir yönerge ile o yönergeye ait materyalleri verdi. Hepimiz elimizdeki materyallerin hepsini kullanmak zorundaydık. Bu yüzden onları kullanabilecek şekilde bir problem ürettik. Fakat problemi üretirken çözümde modelleme yapılabilecek birşey de seçmek zorundaydık. Bizim 4 farklı renk boncuğumuz vardı her birinin sayısını belirleyerek eşit sayıda ve renklerini karışmadan en az sayıda poşet kullanacak şekilde ayırmayı hedefledik. Grupça iş bölümü yaparak çok iyi bir iş çıkardık. Çok keyifli ve birçok yönden düşündürücü bir çalışmaydı. Modellememizi de keyifle sunduk. Öğretmenlerimize bu çalışmayı yaptırdıkları için çok teşekkür ediyoruz. Sarp TAMER Bu sene matematik derslerimizde bir sürü konu işledik. Bu konuları pekiştirmek için de her ünite sonunda farklı çalışmalar yaptık.Sınav stresine karşı bizim rahatlamamızı sağlayan bu aktiviteler bize konuyu daha iyi anlamamız konusunda yardımcı da oldu. Bu çalışmalardan biri de çarpanlar ve katlar ünitesinde yaptığımız çalışmaydı. Her grup kendine verilen malzemelerin tamamını kullanarak EBOB veya EKOK kavramlarına uygun bir problem oluşturup problemin çözüm aşamalarını modellemişti. Biz de arkadaşlarımızla bir tavşanın havuca ulaşmak için ne kadar zıplayacağıyla alakalı bir problem hazırlamış ve çok eğlenmiştik.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=