SEVECEN Sayı: 28 - 2019

284 SAYI KÜMELERİ METAFORLARI Bireysel öğrenme hızı ve farklı öğrenme stillerine önem verdiğimiz eğitim anlayışımızda özellikle 8. Sınıf öğrencilerimiz için her konuyu her öğrencinin anlamlandırmasını sağlamak asıl hedefimizdir. Bu bağlamda bu etkinlikte verilen yönerge doğrultusunda öğrencilerimizden bugüne kadar öğrendikleri tüm sayı kümlerini belli bir düzen içerisinde yada bir metafor kullanarak ve modelleyerek diğer gruplara sunum yapmaları ve en akılda kalıcı olanı seçmeleri hedeflenmiştir. Emre Oğuzoğlu Kocaman Sezgin Akkaya Selin DEMİRKAYA Bu güne kadar her sene farklı bir sayı kümesi öğrendik. Bu sene en son “Tamsayılar” kümesinin üzerine “Rasyonel ve İrrasyonel” sayı kümelerini öğrendikten sonra öğretmenimiz bizi gruplara ayırarak tüm öğrendiğimiz sayı kümelerini belli bir düzen içerisinde göstermemizi istedi. Fakat bunu yaparken hem akılda kalıcı olması hemde hiç anlamayan yada ilişki kuramayan bir arkadaşımız için yol gösterici olması gerekiyordu. Bizde grup arkadaşlarım ile “Pack-Man” oyun figüründen esinlenerek bir metaphor yaptık ve tüm sayı kümelerini çok anlaşılır bir şekilde kartona modelledik. Bence tüm karıştıran arkadaşlarım bizim sunumuzdan sonra bird aha karıştırmaz. Ceylin ARTKIY Biz bu yıl matematik derslerinde öğrendiğimiz konuları grup çalışmalarıyla pekiştirme fırsatı bulduk. Ünite sonlarında yaptığımız çalışmalardan biri de Sayı Kümeleri çalışmasıydı. Bu çalışmada sayı kümelerini nesnelere benzeterek bir çalışma hazırladık.Bazı gruplar sayı kümelerini matruşkaya veya farklı şeylere benzetirken bizim yaptığımız çalışmada biz sayı kümelerini kullanarak ayakkabı tasarımı yaptık. Ayakkabının her bir bölümü farklı bir sayı kümesini ifade ediyordu. Diğer arkadaşlarım da kendilerine özgü tasarımlar yaptılar. Bence çok faydalı bir çalışma oldu. Hem konuyu öğrendik hem de eğlenerek yaratıcılığımızı konuşturma fırsatı bulduk.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=