SEVECEN Sayı: 28 - 2019

286 ÇARPAN PUZZLE Gamification tekniğinin kullanıldığı bu etkinliğin amacı grup olarak verilen puzzle çalışmasını en hızlı şekilde tamamlamaktı. Her grubun kendi stratejisini belirleyerek puzzle parçalarını doğru olarak birleştirmesi ve bunları yaparken çarpanlara ayırma konusunu hep birlikte pekiştirmelri hedeflenmektedir. Emre Oğuzoğlu Kocaman Sezgin Akkaya Dora ASLAN LGS gittikçe yaklaşırken ve çalışma tempomuz artarken “Cebirsel İfadelerde Çarğanlara Ayırma” konusunu pekiştirmek için öğretmenlerimiz bize eğlenceli, öğretici ve işlevsel bir çalışma yaptırdı: çarpan puzzle’ı. Bu etkinlik kapsamında öğretmenmiz bize iki kart destesi verdi. Birinde cebirsel ifadeler, diğerinde ise çarpanları yazıyordu. Her cebirsel ifadeye iki tane çarpan kartı düşüyordu. Bu puzzle etkinliğini en çabuk bitiren grup ise kazanacaktı. Biz en önce bitirmiştik etkinliği. Benim için hem eğitici, hem keyifli hem de çok yönlü bir etkinlik oldu, iyi ki bu etkinliği yapmışız. Ela KARER Bu zorlu senede test çözmek ne kadar önemli olsa da konuları eğlenceli ve akılda kalacak şekilde pekiştirmek de çok önemliydi.Biz bu sene matematik derslerimizde her konu bitiminde eğlenceli etkinlikler yaptık.O etkinliklerden biri olan “Cebirsel İfadeler Çarpan Puzzle” etkinliği çok keyifliydi. Bu etkinlikte önce gruplara ayrıldık ve her gruba puzzle tahtası ve parçaları karışık olarak verildi. Her puzzle parçası üç parça olarak bir araya geliyordu.Bu üç parçadan biri cebirsel ifade diğer ikisi ise bu cebirsel ifadenin çarpanlarından oluşuyordu.Grupların amacı büyük puzzle çerçevesini ilk ve doğru olarak bitirmekti.Oyuna başlarken grup arkadaşlarımızla önce işbirliği yaptık çünkü çok fazla parça vardı ve herkesin aktif olarak görev alması gerekiyordu. Oynarken hem çok eğlendik hem de çarpanlara ayırma pratiği kazandık.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=