SEVECEN Sayı: 28 - 2019
287 ÜSTBALA “Oyunlaştırma” bebeklikte başlayıp hayat boyu süregelen ve her yaştan her insanın kolayca adapte olabildiği, daha kolay işin içine dahil olarak öğretimi destekleyen bir yöntemdir. “Üstbala” etkinliğimizde sayıların farklı yazımlarıyla kendi kartelalarını bireysel olarak doldurmaya çalışan öğrenciler hem hızlı, hem aktif hem de doğru yazımları bularak kartelalarını doldurmaları hedeflenmektedir. Emre Oğuzoğlu Kocaman Sezgin Akkaya Alya GÖZAÇAN Biz bu yıl matematik dersinde konuları pekiştirmek için bir çok çalışma yaptık ama benim en çok keyif aldığım çalışma “Üstbala” ‘ ydı. Öğretmenimiz önce bize tombala kağıdı gibi üstünde farklı üslü sayı değerleri yazan kartlar dağıttı. Biz önce bu üslü sayıların eş değerlerini bulduk. Daha sonra öğretmenimiz torbadan rastgele çektiği üslü sayı değerlerini sınıfta okudu ve kimin kartında bu sayılar varsa üzerlerini kapattı. Kartındaki tüm sayıları kapatan arkadaşımız “Üstbala” yaparak oyunu kazandı. Hem ardıllığımızı hem de üslü sayılar konusunu geliştirici eğlenceli bir etkinlikti. Matematik dersinde derse girer girmez tombalaya benzer kartlar ile karşılaştık. Bu kartlarn üzerinde farklı üslü sayılar farklı şekillerde yazıyordu. Sonra bir arkadaşımız keseden sayı çekmeye başladı ama bizim kartlarımızda yazan sayıların farklı hallerde yazılmış şekliydi. Hepimiz heyecanla boş bir kağıda kartlarımızda yazan sayıların farklı halde nasıl yazılabileceğini düşünerek yazdık ki arkadaşımız kart çektikçe sayımızı kaçırmayalım. Çok heycanlı ve keyifli bir etkinlikti. Biz bu sayıları çevirmekte çok zorlanıyorduk fakat oyun sırasında nasıl çevirdiğimizi bile farketmeden yaptık. Bartu İZCİ Berkcan İNAM
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=