SEVECEN Sayı: 28 - 2019

296 Can Emrah Baş GLOBAL ÇALIŞMALAR Bilgi kadar beceri gelişiminin önemini benimseyen okulumuzda, öğrencilerimizin öğrenme performanslarının gelişimini sağlayan ve gelişimlerinin her yönünü destekleyen bir eğitim programı hedeflenmektedir. Öğrencilerin öğrenme performanslarındaki bireysel farklılıkları belirlenmekte ve bu farklılıklardan yola çıkarak etkinlikler oluşturulmaktadır. 8. sınıf öğrencilerimizin Haziran ayında girecekleri LGS sınavına yönelik hazırladığımız Global Çalışmalarda, bilgi odaklı değil, sahip olunan bilgiyi doğru yorumlama, özellikle sürdürülebilir dikkat, ifadesel dikkat, planlama gibi becerilerin gelişmesini hedefledik. 10 ders saatini kapsayan bu programda öğrencilerimiz, bilişsel beceri ihtiyaçlarına yönelik gruplara ayrılarak planlama, dikkat, ardıllık ve eşzamanlılık alanlarına katkıda bulunacak aktiviteler uyguladık. Alp TATARİ Biz 8.sınıflar olarak bu yıl “global” adı verilen çalışmalar yaptık. Bu çalışmalar genellikle LGS sorularını çözebilmemiz için gerekli olan mantık-muhakeme becerilerimizi geliştirmek üzere hazırlanmıştı. Çalışmalar puzzle, tablo ve şekil oluşturma, mantık soruları gibi farklı, ilginç ve eğlenceli ektinlikler barındırıyordu. Sonuç olarak bu global çalışmaları çok eğlenceli ve faydalıydı. Nafiz DELEN Biz bu sene rehber öğretmenlerimiz ile birlikte global dersleri yaptık. Bu derslerde asıl amaç dikkatimizi geliştirmek ve okuduğumuzu daha iyi anlamak. Bunun yanında LGS’de bize destek verecek bazı çalışmalar da yaptık. Bu çalışmaların çoğu zamanlı (süreli) çalışmalardı. Süreli çalışmalar benim zamanımı doğru kullanmamda yardımcı oldu. Çalışmaların eğlenceli olması benim ilgimi arttırdı.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=