SEVECEN Sayı: 28 - 2019

94 Ahmet Bora Yaratıcılık Modülü Yaratıcılık becerilerimizi geliştirmek için okulumuz öğretmenleri tarafından hazırlanan modül, 6 haftalık bir süreçte uygulanmaktadır. Yakınsak düşünme biçiminde doğru cevaplar aranırken ıraksak düşünme biçiminde dört farklı özellikten (akıcılık (fluency), esneklik (flexibility), orijinallik (originality) ve detaylara girme (elaboration) ) söz edilir. Modül, öğrencilerde bu özellikleri geliştirmeye odaklanmaktadır. Çınar KATIRCI Bu etkinlikten her zaman hata yapabileceğimizi öğrendim. Hatalarımızdan öğrendiğimiz şeyler oldu. Sorunları aramızda da çözebileceğimizi fark ettim. Bazı arkadaşlarım hata olmayan şeyleri de atmışlardı. Deniz SÜMER Güzel ve eğlenceli bir dersti. Bir şeyi üretmenin heyecanını yaşadım. Aynı zamanda atık malzemeleri de değerlendirdik. HATA KAPSÜLÜ Hata kapsülü, öğrencilerin hata olduğunu düşündükleri eylemlerini yazıp attıkları temsili bir kutudur. Süreç boyunca, her hata yapıldığında, hatadan çok öğrenilen üzerine vurgu yapılır. Hatalarından bir şeyler öğrendiklerini söyleyen, fark eden öğrenciler yüreklendirilir. Öğretmen, öğrencileri hata yapmaları için değil, eğer hata yaptılar ise ya da birileri onlara hata yaptıklarını söyledi ise, bunları kapsüle atmaları için hatırlatmada bulunur. Öğrenciler hata yapmanın doğal bir süreç olduğunu ve hatalardan bir şeyler öğrenebileceğini anlar. Hatalara farklı bakış açısıyla bakabilmeyi öğrenir ve empati becerisi geliştirir. BENİM ROBOTUM 6 haftalık yaratıcılık modülünün bu bölümünde amaç öğrencilerin bir objeden yola çıkarak kendi objesini tasarlamasıdır. 4-5’er kişilik gruplar oluşturan öğrenciler atık malzemeleri kullanarak robot tasarlar. Yaratıcılığın özgünlük kavramı bu çalışmada öne çıkar. Robotlar arasındaki özgün özellikler üzerinde durularak alışılagelmiş kalıpların dışına çıkılmasının önemine vurgu yapılır.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=