SEVECEN Sayı: 28 - 2019

97 Özgür Çoban Oyun Stüdyomuz Algoritmik Düşünme Dersi “Oyun Tasarımı ve Kodlama” Çalışmaları 2. Sınıf öğrencileri, anaokulu ve 1. sınıfta almaya başladıkları kodlama eğitimlerine, 2. sınıfta tüm yıl aldıkları Algoritmik Düşünme dersiyle devam ediyor, edindikleri bilgileri artık ürüne dönüştürmeye başlıyorlar. Bu yıl 2. sınıf öğrenci ve öğretmenlerinin birlikte yürüttüğü “Besinoloji Projesi” kapsamında öğrenciler, bilgi ve iletişim teknolojileri bilgilerini bu projeye kattılar. Disiplinlerarası yürütülen çalışmalarla birçok ürün ortaya çıktı. Kelime işleme, grafik düzenleme becerilerini kullanarak iPad’lerindeki Pages uygulamasında Besinoloji proje afişi hazırladılar. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak dijital ürün oluşturma becerisi Türkçe dersi performans görevi ile birleştirildi, “Sağlıklı Kantin Projesi” proje e-Kitapçığı çalışmalarını Book Creator uygulamasında tamamladılar. Besin gruplarının özellikleri ve insan vücuduna kalori etkilerini pekiştiren “Yamy” oyununu Hayat Bilgisi dersinde oynayıp incelediler. Bu çalışma, Algoritmik Düşünme dersinin “Oyun Tasarımı, Kurgusu ve Kodlaması” konusuyla birleştirildi. Ve Proje sürecinde Yamy oyununun algoritmaları incelendi. Bir oyunda olması gereken özellikler, oyunun tasarımı ve kodlaması üzerine çalışmalar tamamlandı. Event konusu, Oyun Tasarımı çalışmaları kapsamında öğrencilerin kod stüdyosunda oyunlarını tasarlamaları ve yayınlamaları ile proje sürecinde yapılan çalışmalar tamamlandı. Oyunlar, Besinoloji projesi kapsamında “Yamy” oyununun ve algoritmasının incelenmesinin ardından, Algoritmik Düşünme derslerinde bir oyunun kurgulanması, kodlanması ve aşamaları öğrenilerek Code.org kod stüdyolarında tasarlanmıştır. Karekodu okutarak ya da görsel altında yer alan linki açarak öğrenci oyunlarını inceleyebilir. Cihazlarınıza kısa yol olarak indirebilirsiniz. https://izmirsev.wixsite.com/flappy

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=