SEVECEN Sayı: 29 - 2019

S E V E C E N 2 0 2 0  115 Demir ÖĞÜCÜ Çalışma altı hafta s rd . Açıkçası çok dikkati vermek gerekiyor. Biraz stresli. Bir şeyi monte ettiğiniz zaman diğer adımlarda yanlış olursa t m n tekrar sök p yapmak gerekebiliyor. Sabır lazım. T m gruplar çalışmayı bitiremedi. Bizim çalışmanın da bitmesine çok az kalmıştı. Robotta kabloları gizleme kısmında çok zorlandık. Vidaları takma kısmı çok çok eğlenceliydi! Kaan AK Merhaba, öncelikle ben şunu belirtmek istiyorum: insansız araç diye başladığımız şey gladyatör bir robot çıktı. Mars keşif robotu oldu. S rpriz oldu bize. Kodlamayı yetiştiremedik ama en azından inşa edebildik. Robotu bitirebildik. Robotu oluşturan parçalar var. Batarya, sensör gibi parçalar var. Bu parçaların gizlenmesini ve robotun daha g zel gör nmesini sağlayan detaylar öğrendik. Kafa gibi, kalkan, zırh gibi bölmeler. Gereksiz gibi gör lebilir. Ama bunlar robotun hasar görmesini engellemekle birlikte robotun g zel gör nmesini de sağlıyor. G ney’le birlikte biz robota isim verdik. Dalas. G zel bir robottu. 6 hafta boyunca eğlendik biz. 5 haftada tamamladık diyebiliriz. ilk hafta parçaları, civataları mesela ayıkladık, gruplandırdık. Hatta size çok komik bir anımızı paylaşayım. G ney’e “Şu kırmızı civataları uzatır mısın?” diyecekken “Şu kırmızı vi-ca-ta-ları uzatır mısın?” dedim. Çok g zeldi. Teşekk r ederim. Özg r Çoban ROBOTIK 4 ATÖLYESI Gön ll öğretmen ve öğrencilerle başlatılan okul sonrası robotik atölye çalışmaları, altı haftalık programlar olarak planlanmıştır. Bu atölyelerde, katılan öğrencilerin yaş grubuna göre temel robotik bilgilerini artırmak, Bilgisayar Bilimleri ile ilgili ek çalışmalar yaparak daha fazla öğrenciye ulaşmak hedeflenmiştir. İlk grupta yer alan birkaç öğrencimizden, atölye sonrası çalışmalarla ilgili yapılan röportajın metnini okuyabilirsiniz.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=