SEVECEN Sayı: 29 - 2019

S E V E C E N 2 0 2 0  133 Asya BACANAK Ben size Birey ve Toplum nitesini işlerken sınıf içinde yaptığımız farklılaştırılmış eğitimden bahsedeceğim. Sınıfta grup oluşturarak Çocuk Hakları ile ilgili P4C etkinliği gerçekleştirdik. Haklarımızın neler olduğunu, haklarımızın ihlal edildiği bir durumda neler yapmamız gerektiğini hikeye zerinden beyin fırtınası yaparak pekiştirdik. Felsefik d ş nme becerisi kazanmaya başladık. P4C (PHILOSOPHY FOR CHILDREN - ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE) Bu sene Sosyal Bilgiler Böl m olarak derslerimize P4C’yi entegre etmeye başladık ve bu çalışmları uygun kazanımlarımızda yapmaya çalışıyoruz. P4C sayesinde felsefik d ş nce ile tanıştı öğrencilerimiz. P4C eğitimi ile felsefi temele dayanan felsefi soru oluşturma yetisini öğrencilerimize kazandırmayı amaçladık. Soruşturan topluluk içinde kendilerini daha iyi ifade eden öğrencilerimiz P4C uygulamasının temel öğelerini kavradılar. Çağla KORÇAK Ben size K lt r ve Miras nitesini işlerken sınıf içinde yaptığımız farklılaştırılmış eğitimden bahsedeceğim. Sınıfta grup oluşturarak S merlerin d nya k lt r ve uygarlığına kazandırdığı çivi yazını S merler gibi kil tabletlere yazdık. Kil zerinde metin oluşmanın nasıl yapıldığını ve kadar zor olduğunu öğrendik. Kağıt kullandığımız için ne kadar şanslı olduğmuzu anladık. Kendi yaptığımız tabletleri hatıra olarak sakladık. UYGARLIKLARLA İLGİLİ KİL TABLET ÇALIŞMASI İzmir SEV Ortaokulu olarak Kil Tablet Çalışmasını gerçekleştirdik. 5. Sınıf öğrencileri İlkçağ Mezopotamya uygarlıklarını, yazının ortaya çıkışıyla S merler tarafından meydana getirilen ilk yazılı metinlerin nasıl oluşturulduğunu Sosyal Bilgiler dersindeki Kil tablet çalışması ile yaparak yaşayarak öğrendiler. Kendi ders araç gereçlerini retme duygusunu tadan öğrencilerimiz çok mutlu oldular.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=