SEVECEN Sayı: 29 - 2019
160 S E V E C E N 2 0 2 0 Almila Toga Tezcan Bahar Öncen Bahadır Çamlı ATATÜRK VE MATEMATİK ÇARKIFELEK KESİRLERLE DOMİNO Mira KARATOĞMA “Atat rk ve Matematik” isimli projemizde Atat rk’ n matematiğe kattığı matematiksel terimleri araştırdım. Bu araştırmam esnasında Atat rk’ n bir geometri kitabı yazdığını öğrendim. Bunları araştırınca Atat rk’e olan hayranlığım daha da arttı. Atat rk’ n diğer başarılarının yanında eğitime verdiği önemi ve eğitime olan katkılarını da öğrendim. Selin VERYERI Önce öğretmenimiz bizi bilgisayardan random olarak gruplara ayırdı. Her grup cevaplarını yazmak için k ç k beyaz yazı tahtalarını aldı. Öğretmenimizin hazırladığı soruları tahtaya yansıttı, grupça sorularımızı çöz p cevaplarımızı beyaz tahtalarımıza yazıp kaldırdık, doğru cevap veren gruplar çarkı çevirerek puanları topladık. 10 soru sonunda en çok puan alan takım oyunu kazandı. Hem sl sayıları tekrar etmiş olduk hem de eğlendik. Can MERCAN Öğretmenlerimizin bize verdiği 18 tane çgen şeklindeki kağıtların her kenarında farklı kesir işlemleri vardı. Biz bu işlemlerin sonuçlarını kendi takımlarımızda bulduk. Bulduğumuz sonuçlardan aynı olanların kenarları yan yana gelecek şekilde yerleştirdik. Daha sonra ortaya bir geometric şekil çıktı. Biz bu etkinlikte hem takım çalışmasını yaşadık hem kesirlerde işlemleri hatırladık hem de eğlendik.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=