SEVECEN Sayı: 29 - 2019

S E V E C E N 2 0 2 0  181 Dora ORHAN Biz T rkçe dersinde çevre kirliliği ile ilgili bir proje yaptık. Bu projede insanların doğaya karşı daha dikkatli davranmalarını vurgulamayı amaçladık. Ben bu projede “Picssart” uygulamasını kullanarak çevre kirliliğiyle ilgili bir afiş tasarladım. Tasarladığım afiş ile ilgili bilgilendirici bir video hazırladım. “HP Reveal” uygulamasını kullanarak hazırlamış olduğum videoyu da tasarladığım afişin içine gömd m. Tasarladığımız afişleri k ç k çıkartmalara dön şt rerek okulumuzun çeşitli yerlerine yapıştırdık. Böylelikle herkes kişisel cihazından “HP Reveal” uygulamasını indirip çıkartmamızı uygulamaya okutarak açıklama videomuza ulaşabiliyor. Bence bu çalışma çok g zel ç nk hem insanlar çevre kirliliği hakkında bilinçleniyor hem de tasarladığımız afişler videoya dön ş yor. Ben bu çalışmayı yaparken çok eğlendim. İnsanların çevre kirliliğiyle ilgili farkındalığını artıran bir çalışma olduğunu d ş n yorum. Defne SARIATA Biz T rkçe dersinde insanların çevreye verdikleri zararla ilgili farkındalık artırıcı bir proje yaptık. Projemizin içeriğinde bir çıkartma(sticker) tasarımı ve çıkartmalarla ilgili açıklayıcı bir video hazırladık. HP Reveal uygulamasından hazırladığımız bu videoları yine bu uygulama sayesinde çıkartmalarımızla eşleştirdik. Bu uygulamayla çıkartmalarımız iPad’lerde okutulduğunda tasarımlarımız ekranlarda videoya dön ş yor. İnsanların dikkatini çekeceğini d ş nd ğ m z bu çalışmayla umarım çevre kirliliğine karşı farkındalığı artırır ve daha temiz bir çevre, daha temiz bir d nya hayaline kavuşuruz. H seyin Kavdır FARKINDA OL, FARKLI OL “Eko Okul” çalışmaları kapsamında bu seneki temamız olan “Kirlilik” konusunu farklı bir yöntemle işledik. Öğrencilerimiz Ipad’lerinden tasarladıkları görsellerle artırılmış gerçeklik uygulamalarından yararlanarak su, hava, toprak, ışık ve g r lt kirliliği gibi pek çok konuda farkındalık artırmayı hedeflediler. Bilgilendirici videolarla tasarladıkları görselleri hareketli hâle getirdiler.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=