SEVECEN Sayı: 29 - 2019
182 S E V E C E N 2 0 2 0 Ömer GAFFAROĞLU Biz bu sene anlam bilgisi dersinde çok g zel bir proje yaptık. Bu projeyi yapmak için önce Bilgin Adalı’nın, Homeros’un nl destanı “İlyada ve Odesya”dan derlediği ve çocuklar için sadeleştirdiği g d ml kitabımız olan “Troya Savaşı ve İlyada Destanı”nı okuduk. Bu kitabın içerisinde savaşçılar, tanrılar, yarı tanrılar gibi pek çok karakter vardı. Bu karakterlerin her birinin tek tek kararlı, azimli ve tutkulu olduğu yön bulduk ve ardından her sınıf ikişer tane karakter seçerek seçtiği karakterlerin bir portresini oluşturdu. Oluşturduğumuz portreleri renklendirerek kararlı, azimli ve tutkulu olduğu yönleri yazdık. En sonunda da 7. sınıf katında bu çalışmalarımızı sergiledik. Çalışmayı yaparken çok eğlendik, aynı zamanda Antik Yunan mitolojisine dair de pek çok karakteri tanıma fırsatı bulduk. Cansu ALTUNER Biz anlam bilgisi dersimizde okuduğumuz “Troya Savaşı ve İlyada Destanı” kitabındaki karakterlerin kararlı, azimli ve tutkulu yönlerini inceledik. Sonrasında b y k bir strafora kitapta geçen karakterlerden “Helen”in ayrı ayrı 36 parçadan oluşan temsili bir resmini grup olarak birleştirerek, bir portresini oluşturup boyadık. Oluşturduğumuz portrelere karakterimizin kararlı, azimli ve tutkulu olduğu yönleri yazdık. T m 7. sınıfların çalışmaları kordidorumuzda sergilendi. Her sınıf kendi yaptığı iki farklı karakteri kordidorda sergileyince kitabımızdaki t m karakterleri yakından görme şansı bulduk. TRUVA’NINKARARLI, AZIMLI VE TUTKULU KAHRAMANLARI Bu sene okul temalarımızdan biri olan “Kararlılık, Azim ve Tutku” teması kapsamında okuma kitaplarımızdan biri olan “Troya Savaşı ve İlyada Destanı”nın kahramanlarını inceledik. Bu kahramanların temamızla uyumlu olarak kararlı, azimli ve tutkulu yönlerini bulduk ve bir ill strasyon çalışmasıyla da incelemiş olduğumuz karakterleri sergi haline getirdik.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=