SEVECEN Sayı: 29 - 2019
204 S E V E C E N 2 0 2 0 Ege DOĞRUYA Bu sene başında rehber öğretmenimiz bize nasıl verimli ders çalışabileceğimizi anlattı. Benim en çok işime yarayan uyumadan önce teknolojik araçlarla vakit geçirmek yerine kitap okumanın yararları oldu. Ayrıca sınavlarda dikkat hatalarını nasıl önleyeceğimizle ilgili sınav stratejilerini öğrenmem sınavlarda çok işime yaradı ve y ksek notlar almamı sağladı. Tamay AKSU Geçtiğimiz yıl ve bu yılın başında rehberlik birimi öğretmenlerimiz bize test çözme teknikleri ve verimli ders çalışma zerine dersler verdiler. Bu derslerin amacı ders çalışma ile ilgili problem yaşayan öğrencilere yol göstermekti. Rehber öğretmenlerimiz bizlere bu konuda çok yardımcı oldular. Bireysel gör şmeler ile de hedeflerimize adım adım ilerliyoruz. Üzerinde durduğumuz ana konular; beslenme alışkanlıkları, uyku d zeni, d zenli egzersiz, tekrarın önemi, ihtiyaca göre konu çalışması ve test çöz m , turlama tekniği gibi konulardı. Buradan hareketle “ne yaparsak gelişiriz?” sorusuna cevap arayıp tartıştık, sorguladık, öğrendik. Özg n Kara Can Emrah Baş VERIMLI DERS ÇALIŞMA VE SINAV STRATEJILERI Yaklaşan sınav yılı itibariyle 7. Sınıf öğrencilerimizle akademik çalışmalarını destekiyor, onları bir st öğretim kurumuna taşıyacak sınavın özellikleri ve stratejilerini sıkça konuşuyoruz. Bireysel ve ders etkinlikleriyle sınav stratejileri, verimli ders çalışma, hedef belirleme gibi konularda bilgilendirme yapıyoruz. Ders çalışırken yapılan hatalar, s reyi etkili kullanma, tekrarın önemi ve doğru tekrarın nasıl yapılacağı gibi konuların zerinde duruyor, işaretleme, sembol kullanma, önemli noktaları belirleme, turlama gibi yöntem ve teknikleri anlatıyoruz. Öğrencilerimizle yıl içerisinde yaptığımız çeşitli çalışmalarla bu yötem ve teknikleri tekrar tekrar denemelerini ve kendilerini değerlendirmelerini sağlıyor, sınava hazırlık senesi olan 8. Sınıfa geçerken, kendilerine uygun olan yöntem ve teknikleri belirlemelerini, sınav farkındalıkları ve alışkanlıklarını kazanmalarını hedefliyoruz. 8. sınıfa başlarken de bu çalışmaları tekrar ediyor ve sık sık bireysel gör şmelerle yakın takibimizi s rd r yoruz.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=