SEVECEN Sayı: 29 - 2019
56 S E V E C E N 2 0 2 0 Selen Çifteler Göken ELEŞTIREL DÜŞÜNME VE YARATICILIK Dönem içinde T rkçe dersinde “eleştirel d ş nme, yaratıcılık ve görsel okuma” çalışmalarına derslerimizde sıklıkla yer verdik. Eleştirel d ş nme yöntemi ile öğrencilerimizin olayları sorgulayabilen, ön gör s gelişmiş, mantıklı çıkarımlar yapabilen, olası yorumları dikkate alan bir d ş nme biçimi kazanmalarını hedefledik. Bu doğrultuda seçtiğimiz k lt r kitaplarımızı da eleştirel d ş nme yöntem ve tekniklerini kullanarak inceledik. Yaratıcılık dersimizde ise öğrencilerimizin akıcı, esnek, özg n ve ayrıntılı fikirler retmelerini sağlamaya çalıştık. YARATICILIK “BEN ÇIZSEYDIM” ETKINLIĞI ErimBRAMLY Öğretmenimizin okuduğu şiirden sonra Uçan fil Dumbo’yu d ş nerek hayvanlarımıza farklı özellikler ekledik. Hayvanıma tuhaf ve komik özellikler, yeni bir isim buldum. Hayvanımı arkadaşlarıma tanıttım. Bu çalışmayla yaratıcılığım gelişti. Şimdi aklıma daha iyi fikirler geliyor. ELEŞTIREL DÜŞÜNME / GÖRSEL OKUMA “VANESSA’NIN YANINDAYIM” Tibet OTUZLU “Vanessa’nın Yanındayım” kitabı ile ilk kez dilsiz kitapla tanıştım. Resimlerine bakarak kitaptaki hikayeyi çözd k. Vanessa ile empati kurduk. “Booklet” çalışması yaptık. Arkadaşlığın ne kadar önemli olduğunu öğrendim.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=