SEVECEN Sayı: 29 - 2019

66 S E V E C E N 2 0 2 0 Kaan BERBEROĞLU Matematik dersini çok seviyor ve başarılı olduğumu d ş n yorum. Problem çözme çemberini ilk görd ğ mde bir zaman kaybı olduğunu d ş nm şt m. Ancak doğru sonucu bulduğumu d ş nd kten sonra kontrol etme alışkanlığını bu sayede kazandım. Deniz ÖZTÜRKERİ Problem çözme çemberini ilk görd ğ mde bu ne kadar karışık bir şey böyle demiştim. Uzun uzun yazmak yerine neden işlemi yazıp geçmiyoruz ki? Öğretmenimiz detaylıca anlattı. Benim en çok dikkatimi çeken böl m başka bir çöz m yolu var mı oldu. Hayatta karşılaştığımız sorunlar gibi matematik dersindeki problemlerin farklı çöz m yollarının olması çok garip değil mi? Demir KAHRAMAN Ben matematik dersini ve problem çözmeyi çok seviyorum. Problem çözerken uygulamamız gereken adımları problem çözme çemberi ile her zaman hatırlıyorum. Bu sayede en önemli adım olan kontrol kısmını uyguladığımda doğru yaptığımdan emin oluyorum. Sarp AYIR Problem çözme çemberinin en çok problemi anlama ve kontrol kısmını kullanıyorum. Ç nk anlayamazsan soruyu çözemezsin ve kontrol etmezsen doğru yaptığından emin olamazsın. Mira MALCI Problem çözme çemberi kolay öğrenmek için çok iyi bir araç. Adım adım yapacaklarını biliyorsun ve her adımdan emin olarak ilerliyorsun. Ben b t n işlemleri yaparken bu çemberi zihnimde canlandırıp kullanıyorum. Böylece problem çözmede s rekli başarılı oluyorum. Leyla GÖÇER Problem çözme çemberi 8 adımdan oluşuyor. Problemi çözerken hata yaptığımda öğretmenim kaçıncı adımda hatalı olduğumu söyl yor. Böylece pes etmeden doğruya ulaşmayı öğrendim.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=