SEVECEN Sayı: 29 - 2019
70 S E V E C E N 2 0 2 0 Kayra Anastasios STAMELOS Bilim uygulamaları dersini çok seviyorum. Öğretmenimiz ilk ders bize bir bilim insanının nasıl d ş nd ğ n anlattı. O g nden beri çevremde yaşanan t m olayları gözlemliyor ve nedenlerini sorguluyorum. Maddeler neden katı halde, neden yapraklar sararıyor? Bu ve bunun gibi soruların cevaplarını bulmak için çalışmak çok eğlenceli. Demir CAN Bitkilerin yaşamında var olan döng y öğrendiğimde neden ağaç diktiğimizi çok daha iyi anladım. Yaşam döng s t m canlılarda var. Biz insanlar ihtiyaçlarımız gereği yok ettiğimiz ağaçları mutlaka doğaya geri kazandırmalıyız. Hatice Doğan BİLİMSEL DÜŞÜNME SÜREÇLERİNE BAŞLANGIÇ BİLİMUYGULAMALARI DERSİ Bilim uygulamaları dersi, yaşamda karşılaşılan problemlerin temellerini anlamak için öğrencilere bilimsel d ş nme s reçlerini kazandırmayı amaçlar. Bu bilimsel s reçler: gözlem, karşılaştırma-sınıflama, çıkarım yapma, tahmin, kestirme, değişkenleri belirleme, deney tasarlama, deney malzemelerini ve araçlarını tanıma-kullanma, bilgi ve veri toplama, ölçme, verileri kaydetme, işleme ve model oluşturma, yorumlama, sonuç çıkarma ve sunmadır. T m bu becerileri geliştirmek için ikinci sınıf öğrencilerimiz ile bilimsel bakış açısı geliştirme-bir bilim insanı gibi d ş nme ile işe başladık. Bitkilerin yaşamında var olan döng , maddelerin neden katı sıvı ve gaz halinde olduklarını dramatizasyon yöntemiyle sorgulayıp anlamaya çalıştık. Yaptığımız çalışmalar sonucunda öğrencilerimizin bir bilim insanı gibi bilimsel d ş nme s reçlerini g nl k hayatlarında kullanabildiklerini gözlemledik.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=