SEVECEN Sayı: 29 - 2019

S E V E C E N 2 0 2 0  85 G lçin Aldırmaz Şahin OYUNLARLA TÜRKÇE Prof. Dr. Belma Tuğrul, “Oyun, yaparak yaşayarak öğrenmenin en st seviyedeki yapılanmasıdır; anlam çıkarma ve anlama eylemleridir. Çocuk duyularıyla algıladıklarını zihninde işleme sokar ve daha sonra bunları eyleme dön şt r r. Oyun çocuklar için yeni bilgiler edinme, eski bilgilerini kullanma ve bilgilerini yeniden d zenleme ve yapılandırma s recidir.” der. Bizler de buradan yola çıkarak 3. sınıf T rkçe dersleri kazanımlarını oyunlarla birleştirdik. Öğrencilerimize s rekli oturarak ders dinlemeleri yerine, hareketli öğrenme ortamları hazırladık. Eş anlamlı, zıt anlamlı kelimeleri öğretirken “Eşini Bul” oyunu oynadık. Okuduğumuz metin içindeki noktalama işaretleri okulun içinde kayboldu. Öğrencilerimiz birer dedektif rol n stlenerek okulun değişik mekanlarına saklanan ipuçlarından hareketle noktalama işaretlerini bulup metne yerleştirdiler. Milli K lt r m z nitesi kapsamında geleneksel çocuk oyunlarımızı tanıdılar. Daha sonra “Oyun Kur” etkinliği kapsamında, verilen çeşitli malzemelerle kendi oyunlarını oluşturdular. Oluşturdukları oyunun yönergelerini, bir başka takımın okuyup anlayıp oynayabileceği bir dille yazdılar. Oyun kurarken yaratıcılıklarını en st seviyede kullandılar. Oyunları teknoloji ile birleştirerek zenginleştirdiğimiz derslerimizde; “Cubetto” ile kodlama yaparak eş anlamlı, zıt anlamlı kelimeleri tekrar ederek pekiştirdiler. İletişim nitesi kapsamında işlediğimiz “Medya Okuryazarlığı” konusunda, okulun değişik yerlerindeki QR kodları, Ipad’leri okutarak soruları cevapladılar, google formlar zerinden hazırlanan değerlendirmeyi yaptılar. Atat rk haftası kapsamında, Atat rk’e sesli mesajlarını Ipad’leri ile çekerek “Yeşil Ekran” (Green Screen) uygulaması ile Atat rk’le yan yana gelip mesajlarını ilettiler.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=